måndag 18 juli 2011

Summertime...förändringens vindar!

Sommar sommar sommar! Ljuva underbara sommar!! Kan inte fatta att halva sommaren redan gått. Tiden går sååå fort när man har kul. Emil jobbar fortfarande och har semester i Augusti. VI LÄNGTAR!! Ska bli så härligt att få umgås hela familjen. Men så länge njuter jag och barnen av sol, bad å "lata" dagar. Det är sällan man har en dag hemma på sommaren,alltid är det ngn rolig utflykt.Och är man hemma så är man ändå ute. Önskar jag var lika aktiv under vinterhalvåret!!MEN jag är absolut ingen vinter människa!
I slutet av Augusti börjar barnen på dagis. Vi börjar med 20h i veckan. Ojojojojoj.... vilken utmaning för mej! Kommer nog att gråta floder den första veckan. Känns jobbigt att behöva lämna bort barnen, men jag tror att det kommer att göra dem gott. Och jag måste jobba lite. Söker jobb för fullt nu. Får se vart jag landar. Men jag ser fram emot att få jobba lite!

Det va som sagt var lääänge sen jag bloggade. Har varit så mkt annat att tänka på. Jag kan ju berätta att jag börjat mitt nya liv för 10000 ggn! Haha..men bättre att falla 100 ggr å resa sej varje ggn än att falla 1 gång å stanna där. Som alla vet gick jag ner väldigt mkt i vikt för ca ett år sedan. Har sedan dess gått upp å ner i vikt. Man blir ju lite arg på sej själv när man nått sin drömvikt å sen "slarvat" bort den! MEN... jag har bestämt mej för att slopa ALLT bantande. För det gör mej tokig!!! Jag har ist börjat träna å äta sunt! Börjar och slutar dagen med 20min träning. Först intervall på löpbandet sen lite kettlebells! Jättebra träning!! Svetten rinner och man har bra puls hela tiden!!! Jag har blundat för sanningen länge nog nu. Det ÄR träning som gäller. Suck!! Jag som är så lat.MEN jag har börjat följa två sunda bloggare. Båda mammor som kör hemmaträning och fått mkt goda resultat med endast korta men intensiva pass(och sunda matvanor såklart)

Jag ÖNSKAR att jag var smal å inte la på mej massa kilon så fort jag bara tittar på en godisbit. Men jag har lätt att lägga på mej, så är det bara. Vissa har det lättare å kilona bara rasar när det fött barn. Men för en annan så är det inte så.Tex JAG! Men nu ska jag börja mitt nya liv...med goda matvanor å sund träning. Jag tänkte att jag skulle skriva om det lite här på bloggen. Får se hur jag lyckas!Eller...jag SKA lyckas!!

Nu ska jag städa huset och sen baka lite inför den stora dagen imorgon. Vår lilla prins fyller 4 år imorgon! Kan inte fatta att han redan blivit på stor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar